Bakonysárkány Község

„A falut hősi események tanújeleként az őseink Sárkánynak hívták…”

ÉLET A NYUGDÍJAS KLUBBAN

2023. máj. 30.

Eltelt jó pár hónap, mióta nem adtunk életjelt magunkról. Örömmel újságolhatom, hogy egy nagyon jó összetartó csapat vagyunk, ahol minden egyes tag aktívan részt vállal, részt vesz a klub életében. Igyekszünk tartalmas programokat összeállítani, közösen döntünk azok megvalósításában.

Fontosnak tartottuk, hogy részt vállaljunk a községi rendezvényeken és egyéb alkalmakon. Szívesen segítettünk az iskolai és óvodai jeles napokon ajándéktárgyak készítésével, süteménysütéssel, árusítással. Idősek napjára egy vidám jelenetet tanultunk be, és adtunk elő, melyet december hónapban a kisbéri Idősek Otthon lakóinak is eljátszottunk. Ünnepi műsorral készültünk Adventre, melyet templomunkban mutattunk be. Most tavasszal a Költészet napi, Kisbéren tartandó megemlékezésen-mely Petőfi emléknap is volt egyben – a tagok közül ketten is szerepeltünk versmondással.

Természetesen a kikapcsolódás sem marad el, ami kirándulások, színházlátogatás alkalmával történik. Ezeknek nemcsak a szórakozás, élményszerzés a célja, hanem az is, hogy ismereteket szerezzünk, megtapasztaljunk dolgokat, ismerkedjünk szép hazánk nevezetességeivel, gyönyörködjünk a természet szépségében. Hogy eljussunk ezekre a helyekre, éltünk az ingyen utazás lehetőségével, legtöbbször távolsági busszal vagy vonattal kerestük fel a helyszíneket. Gyakori az is, hogy saját szgk-val utazunk. Volt olyan alkalom is, amikor a Polgármesteri Hivatal falubuszával utaztunk. Ezúton is köszönet érte. Így jutottunk el október hónapban Tatára, ahol ragyogó időben körbejártuk a Cseke tavat, majd a tatai Tanösvény látványos természeti csodáiban gyönyörködhettünk. November hónapban Esztergomba kirándultunk, ahol a Bazilikát tekintettük meg a kincstárral együtt. Mivel idegenvezetőnk volt, nagyszerű előadást hallhattunk tőle ezekről a helyszínekről, sőt a város történelmi múltjáról és a jelenkori helyzetéről is. Ezt a szép tartalmas napot köszönhetjük a Német Nemzetiségű Önkormányzatnak, vezetőjének Benisné Manner Melindának. A tőlük kapott támogatásból juthattunk el Budapestre az Operett színházba, ahol a Csárdáskirálynő előadásban gyönyörködhettünk. Mivel ez az adventi időszakban történt, így a Bazilika előtti adventi vásárba is ellátogattunk.

Nem maradhatott el ebben az időszakban a tavaszi tekebajnokság sem április hónapban.

Az egészséges életmód érdekében kisebb-nagyobb túrákat, sétákat is szervezünk szűkebb környezetünkben. A leggyakoribb úticél a Bakai tó, ahol megpihenve, jót beszélgetve, esetleg egy-egy szalonnasütéssel egybekötve töltjük el a napot. Ősszel csipkebogyószedő túrát szerveztünk, most tavasszal medvehagyma szedést is beiktattunk.

Lázas készülődés után, meglepetést szerezve nekik, ünnepélyes keretek között köszöntöttük a Molnár házaspárt, akik ebben a hónapban (május) ünnepelték ötvenedik házassági évfordulójukat. Még sok-sok együtt töltött boldog évet kívántunk nekik jó egészségben, egymás iránti szeretetben.

Közeli terveink között szerepel egy újbóli budapesti út, ahol egy kicsit nosztalgiázva felkeressük a Retro múzeumot. Szeretnénk a sokak által csodált, világhírű Zeneházába is eljutni.

Jó volna, ha minél többen osztozhatnának velünk együtt ezekben az élményekben, eseményekben. Ehhez az kell, hogy csatlakozzanak hozzánk. Minden hónapban egy alkalommal van az összejövetelünk. mostantól a jurtában.